Washington Post has corrected more than a dozen articles relating to its Steele Dossier coverage

The paper's executive editor, Sally Buzbee, said she could no longer stand by the accuracy of the outlet's reporting

Updated: November 18, 2021 - 9:05am

The Washington Post made headlines last week when it corrected and removed significant parts of its own reporting on the now-discredited Steele Dossier.

The august newspaper reported that it "could no longer stand by the accuracy" of some of their reporting.

The investigation by Special Counsel John Durham discredited the already dubious dossier by indicting Russian national Igor Danchenko, who pleaded not guilty last week to making false statements about the source of the information that he contributed to the dossier, crafted in an attempt to try prove the 2016 Trump campaign colluded with Russia to win the election.

The Washington Post initially reported that Belarusian-American businessman Sergei Millian was the key source of the dossier, leading to a many year indictment by the media of then-President Donald Trump for his alleged connections to Russia.

However, the Post has now written than the indictment of Danchenko suggests that he "may have gotten his information about the hotel encounter not from Millian but from a Democratic Party operative with long-standing ties to Hillary Clinton." 

In 2019, the Post's politics section Twitter account posted that "Millian, identified as an unwitting source for the Steele dossier, sought proximity to Trump's world in 2016."

The tweet was eventually deleted, days following the Post's correction.

At least one such story now includes an editor's note that reads:

"An earlier version of this story published March 29, 2017, referred to previous reporting in The Washington Post that Belarusan-American businessman Sergei Millian had been a source of information for a dossier of unverified allegations against Donald Trump. In November 2021, The Post removed that material from the original 2017 story after the account was contradicted by allegations in a federal indictment and undermined by further reporting. References to the initial report have been removed from this piece."

The Post has additionally amended headlines, removed sections of articles identifying Millian as the source of the dossier and deleted videos that summarize the articles.

Just the News Spotlight